El passat 27 d'abril, ens vàrem reunir amb els responsables i el personal tècnic dels arxius dels consells insulars de les Illes Balears per engegar el grup de treball que ha de posar en marxa la creació de les comissions tècniques, regulades pels articles 26, 27 i 28 de la Llei 6/2022, de 5 d'agost, d'arxius i gestió documental de les Illes Balears.

Entre els objectius de la reunió estaven: planificar el funcionament coordinat de les comissions tècniques previstes per la citada llei, definir dels principis generals que han d'estructurar el futur reglament de la nova Comissió Interinsular Qualificadora de Documents i l'establiment del marc d'actuació i dels antecedents.

Com a novetat de la Llei 6/2022, s'ha de crear la Comissió Interinsular Qualificadora de Documents, la qual tendrà com a funció principal avaluar els documents produïts o rebuts per les institucions públiques i privades per determinar quins s'han de conservar permanentment, quins es podran destruir, i en quins terminis. La creació d'aquesta comissió és fonamental per garantir la transparència i l'accés a la informació per part de la ciutadania, per preservar la memòria històrica de les Illes Balears i optimitzar la gestió dels arxius. Aquesta tasca és d'especial rellevància en una societat que cada vegada és més conscient de la importància de la preservació del patrimoni documental en un entorn digital.