Queixes i suggeriments

Sí, per presentar una queixa és obligatori identificar-se. Si voleu rebre una resposta haureu d'indicar un correu electrònic o una adreça postal.

 No obstant això, podeu presentar suggeriments anònims. Heu de tenir en compte que, en aquest cas, si no indicau un correu electrònic o una adreça postal no rebreu la resposta amb les possibles accions que s'hagin pogut dur a terme arran del vostre suggeriment.

El termini per respondre és de quinze dies hàbils, transcorregut el qual sense obtenir resposta pot adreçar-se a la Inspecció General de Qualitat, Organització i Serveis perquè dugui a terme les actuacions necessàries.

Les consultes generals i sol·licituds d’informació sobre assumptes particulars no es regeixen pel Decret 82/2009, de 13 de novembre, pel qual es regula la gestió de les queixes i els suggeriments sobre el funcionament dels serveis públics de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, motiu pel qual no és aplicable el termini de 15 dies per respondre.

Recordau que l’IBSALUT té un sistema propi de queixes i suggeriments i tampoc es regeix per aquest termini. En aquest cas, es respondrà en el termini de dos mesos, transcorregut el qual sense obtenir resposta, les persones usuàries poden dirigir-se al Defensor dels Usuaris del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears. També podran adreçar-se al Defensor dels Usuaris en el cas d’obtenir una resposta desfavorable pel Servei d'Atenció a l'Usuari del Servei de Salut de les Illes Balears.

 

La formulació d'una queixa no té, en cap cas, la qualificació de recurs administratiu ni paralitza els terminis establerts per interposar-lo.

Aquest correu indica que la queixa o el suggeriment s'ha rebut i enviat a l'òrgan competent.

 S'ha afegit un enllaç a una enquesta de satisfacció que ens ajudarà a millorar la qualitat dels nostres serveis, encara que es recomana fer-la una vegada hagi rebut la resposta o bé hagi transcorregut el termini sense haver-la rebuda.

 L'enquesta també es pot trobar a la pàgina web https://www.caib.es/sites/queixesisuggeriments/ca/plana_queixes_i_suggeriments_caib/.

 Aquesta enquesta és molt important per poder tenir una visió del que necessita la ciutadania i poder millorar la qualitat del servei de queixes i suggeriments sobre els serveis generals de la CAIB.

— Presencialment, a qualsevol oficina d’assistència en matèria de registres o oficines d’atenció a la ciutadania de les conselleries i altres entitats que formen part de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

En aquest cas, es poden fer constar verbalment, mitjançant un escrit en paper, sense cap formalitat especial, o bé emplenant l’imprès normalitzat de queixa o suggeriment que trobareu a les oficines o a la pàgina web del Govern de les Illes Balears.

 — Per via telefònica, mitjançant el telèfon d’informació 012.

 — Per via telemàtica, a través dels canals habilitats a aquest efecte en el lloc web de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les altres entitats.

 — Per correu postal, mitjançant un escrit sense cap formalitat especial o a través de l’imprès normalitzat de queixa o suggeriment.

 — Per telefax, enviant l’escrit o l’imprès normalitzat de queixa o suggeriment al número que s’indica a la web del Govern de les Illes Balears.

Contra la resposta a la queixa o al suggeriment no pot interposar-se cap recurs.

Aquest correu és automàtic i es genera quan l'òrgan competent per respondre rep la queixa o el suggeriment.

 Es dona informació dels aspectes següents:

 1. El número d'expedient que se li ha donat a la queixa o suggeriment (està format pel codi QSSI seguit de l'any i un número correlatiu de 4 xifres: QSSI-20180000).

 2. Indica les passes que cal seguir en cas de no rebre resposta de la queixa o el suggeriment o que aquesta no sigui satisfactòria.

 3. Enllaç a una enquesta de satisfacció que ens ajudarà a millorar la qualitat dels nostres serveis, encara que es recomana fer-la una vegada hagueu rebut la resposta o bé hagi transcorregut el termini sense haver-la rebuda.

 L'enquesta també es pot trobar a la pàgina web https://www.caib.es/sites/queixesisuggeriments/ca/plana_queixes_i_suggeriments_caib/.